Методичні рекомендації щодо ущільнення навчального матеріалу у школі І ступеня
Рекомендуємо наступні способи ущільнення програмового матеріалу з предметів і курсів інваріантного та варіативного складника освітніх програм для учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти міста Чернівців :
- Об’єднання навчальних тем.
На виконання вимог до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти, визначених Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018 (у 1 класах), Державним стандартом загальної початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011 (у 2-4-х класах) та відповідних навчальних програм для 1класів (Нової української школи) та 2-4 класів(оновлені програми), що передбачають забезпечення досягнення цих обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувачами освіти, рекомендуємо ущільнити навчальний матеріал з тем, які можна об’єднати за змістом або обсягом.
- Оглядове або самостійне вивчення навчального матеріалу.
Можливе з урахуванням вікових, психолого-фізіологічних особливостей учнів та рівня сформованості навчальних компетенцій з відповідних навчальних предметів шляхом розміщення завдань, запропонованих для самостійного опрацювання, на сайтах закладів загальної середньої освіти.
- Скорочення кількості годин, відведених на повторення програмового матеріалу.
Відповідно до Державних стандартів початкової загальної освіти та діючих навчальних програм для 1-4 класів рекомендуємо ущільнити навчальний матеріал з тем, повторення яких можна скоротити.
- Ущільнення годин, передбачених навчальною програмою для узагальнення вивчених тем.
Внести зміни в календарно-тематичне планування, скоротивши уроки передбачені для узагальнення вивчених тем з певних навчальних предметів.
5. Міжпредметна інтеграція програмового матеріалу з різних навчальних предметів.
Вивільнити години за рахунок інтегрування програмового матеріалу з тем близьких за змістовими лініями.
6. Максимальне використання годин варіативної складової для індивідуальних та групових занять.
7. Аналіз доцільності використання резервного часу (20%) з урахуванням ущільнення програмового матеріалу, який відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти в навчальних програмах з усіх предметів і курсів передбачений для використання педагогічними працівниками на власний розсуд, до прикладу, для вдосконалення вмінь, дослідження місцевого середовища (довкілля), краєзнавчих розвідок, дослідницько-пізнавальних проектів та екскурсій, зокрема з ініціативи дітей.